خانه، از گذشته، همیشه منبع آرامش و امنیت برای اعضای خانواده بوده است و انسان‌ها همواره کوشیده‌اند با تأمین و افزایش امنیت خانه‌های خود از راه‌های مختلف، این آرامش را تضمین کنند. آن‌ها در طول سال‌ها سعی کرده‌اند با استفاده از دیوار‌های مرتفع، انواع نرده و حفاظ، در‌های مستحکم و غیر قابل نفوذ، قفل‌های الکتریکی و صد‌ها راه دیگر از ورود افراد دیگر به منازل و حریم خود جلوگیری کنند. همه‌ی این روش‌ها و سازوکار‌ها مشکلات و مسائلی دارد که باعث می‌شود استفاده از آن‌ها به تنهایی کافی نباشد یا اثر لازم را نداشته باشد. کارشناسان معتقدند بهترین کار برای جلوگیری از ورود سارقین به حریم منازل، استفاده از سیستم‌های پایش و دزدگیر در منازل است. مرسوم‌ترین و معمول‌ترین سیستم پایش، استفاده از دوربین‌های مداربسته و تجهیزات مرتبط با آن است. اما کدام دوربین مدار بسته برای منزل، بهترین انتخاب است؟ هنگام انتخاب و خرید دوربین مداربسته به چه نکاتی باید توجه نمود؟ کدام تجهیزات ضروری ست و کدام غیر ضروری؟ چطور با حداقل هزینه بهترین دوربین مدار بسته را تهیه کنیم؟ برای پاسخ به این سؤالات تا انتهای این مقاله با بیلیون بیت همراه باشید.

 

بهترین دوربین مدار بسته برای منزل

دوربین‌های مداربسته مناسب منازل هستند که علاوه بر دوام و کیفیت قیمت مناسبی نیز دارند. دوربین‌های هوشمند و حرفه‌ای قطعاً انتخاب مناسبی برای خانه نیستند. چرا که دارای ویژگی‌هایی هستند که در خانه‌ها کاربرد چندانی ندارند، بنابراین خرید این نوع دوربین‌ها باعث اتلاف هزینه‌ی شما می‌شود. حتی ممکن است با صرف هزینه‌ی هنگفت، هدفی که برای تأمین آن، دوربین مدار بسته تهیه نموده‌اید نیز تأمین نشود. در واقع با خرید دوربین مدار بسته‌ی حرفه‌ای، هم برای چیزی که به کارتان نمی‌آید هزینه‌ی اضافه انجام داده‌اید و هم مجبورید مجدد برای تعمیر و نگهداری آن دوربین‌ها، هزینه‌های اضافی و زمان بگذارید.

مکان مناسب برای نصب دوربین مدار بسته در منزل کجاست؟

هر خانه‌ای دارای فضا‌هایی است که باید دوربین در آن‌ها قرار داده شود و می‌تواند تمام زوایای خانه را پوشش دهد. فضا‌های مهم خانه که دوربین باید در آن‌ها قرار بگیرد کجا‌ها هستند و دوربین چطور باید در این فضا‌ها قرار گیرد تا حداکثر پوشش دهی و امنیت حاصل شود؟ در مورد انواع دوربین‌های مدار بسته و اینکه هرکدام برای چه محیطی مناسب هستند در مقاله‌ی انواع دوربین‌های مدار بسته گفتگو کرده‌ایم.

دوربین مدار بسته‌ی پارکینگ

اگر پارکینگ دارید قطعاً نشان‌دهنده ماشین دارید و اگر منزل شما آپارتمانی باشد به این معنی است که چندین ماشین در پارکینگ وجود دارد. با توجه به افزایش قیمت روزافزون خودرو و طبعا بالاتر رفتن احتمال سرقت، نصب دوربین مداربسته برای منزل در پارکینگ یک امر مهم و ضروری ست. در این صورت باید مراقب نصب دوربین در آپارتمان باشید. زیرا خودرو یکی از گران‌ترین وسایل هر فرد است و سرقت آن خسارت زیادی به همراه خواهد داشت.

بهترین دوربین مدار بسته برای منزل | بیلیون بیت

بهترین مکان برای قرار دادن دوربین پارکینگ آپارتمان جلوی در ورودی پارکینگ (محل ورود ماشین‌ها به پارکینگ) و داخل پارکینگ (محل پارک ماشین‌ها) است، به طوری که تمامی محوطه‌ی ماشین‌ها قابل دیدن باشد. البته اگر پارکینگ فضای بیشتری داشته باشد، طبیعتا نصب دوربین‌های بیشتری در مناطق مختلف ضروری است. پس از نصب دوربین در قسمت پارکینگ منزل خود، مطمئن شوید که تمام زوایای حرکت خودرو پوشانده شده است. زیرا ممکن است در برخی موارد افراد ساختمان دوچرخه یا وسایل دیگری داشته باشند که در این صورت آنچه از دوربین پنهان است باعث سرقت آن‌ها می‌شود. همچنین هنگام جانمایی دوربین مداربسته برای منزل در پارکینگ ترجیحا دوربین ورودی یا خروجی پارکینگ را طوری نصب نمایید که به صورت راننده دسترسی داشته باشد تا در صورت سرقت امکان شناسایی آسانتر باشد.

دوربین مداربسته در پشت منزل

اگر ساختمان شما دارای درب پشتی است، حتماً و ضرورتا می‌بایست دوربین مداربسته را در آنجا نصب کنید. متأسفانه بسیاری از مردم این قسمت از منزل را فراموش می‌کنند و می‌بینیم که اتفاقات زیادی در منازل و آپارتمان‌ها از طریق این ورودی انجام می‌شود. پس بهتر است قبل از وقوع یک مشکل، اقدام هوشمندانه‌ای برای جلوگیری از آن انجام دهید. یک نکته‌ی مهم دیگر اینست که حتی پس از نصب دوربین مدار بسته در پشت منزل، بررسی کنید که چه کسی در ساختمان، امکان و اجازه‌ی تردد از این مکان را دارد و کلید در دست چه کسی است؟

نصب دوربین مداربسته روی پشت بام خانه

این مورد برای آپارتمان‌هایی که پشت بام آن‌ها بسیار نزدیک به سقف آپارتمان مجاور آن است، استفاده می‌شود. زیرا در منازل مسکونی که پشت بام آن‌ها عملاً غیرقابل دسترس باشد ضرورتی به این موضوع نیست. در انتخاب دوربین مدار بسته برای منزل نکته مهم دیگر در مورد دوربین‌های مداربسته پشت بام این است که مطمئن شوید ارتفاع دوربین آنقدر پایین نیست که کسی بتواند به راحتی به آن دسترسی داشته باشد و بتواند آن را دستکاری کند. یعنی دوربین در ارتفاع خوب و در نقطه خوبی که فرد وارد شده به ساختمان شما از پشت بام همسایه قابل مشاهده باشد نصب شده باشد و در عین حال قابل دسترسی نباشد.

نصب دوربین مدار بسته در ورودی منازل

یکی از مهم‌ترین قسمت‌های نصب سیستم‌های محافظت از ساختمان و یکی از مهمترین گزینه‌های انتخاب بهترین دوربین مدار بسته برای منزل، جلوی ورودی ساختمان‌ها و منازل می‌باشد. زیرا مهم‌ترین قسمت تردد افراد در همین قسمت است که باید به آن اهمیت زیادی داد. با نظارت بیشتر و بهتر در این قسمت می‌توانید کنترل بیشتری حتی در داخل ساختمان داشته باشید. نصب دوربین مداربسته برای منزل در ورودی منزل باید کاملاً با جانمایی درست، صحیح و حرفه‌ای باشد.

بهترین دوربین مدار بسته برای منزل | بیلیون بیت

به عنوان مثال، اگر در ارتفاع مناسب قرار نگیرد، مطمئناً هر شخصی می‌تواند به راحتی آن را دستکاری کند و حتی دوربینی را که برای محافظت از ساختمان طراحی شده است، بدزدد. البته حتماً می‌دانید که دزدیدن دوربین مداربسته باعث از دست رفتن فیلم‌های ضبط شده نمی‌شود و در صورتی که مطابق دستورالعمل راه‌اندازی و نصب دوربین مدار بسته، جای درستی برای سیستم حافظه و DVR دوربین انتخاب کرده باشید، در صورت سرقت دوربین مدار بسته منزل هم، فیلم‌ها موجود خواهند بود و ممکن است به کار بیایند.

نکته‌ی دیگر هنگام انتخاب بهترین دوربین مدار بسته برای منزل اینکه برای ورودی ساختمان از دوربین با کیفیت خوب استفاده کنید. زیرا بیشتر تجاوزات و ورود‌های غیرمجاز به منزل از این طریق قابل شناسایی و رهگیری ست.

راه‌اندازی دوربین مدار بسته منزل در جلوی ساختمان

شاید پارکینگ ساختمان فضای کافی برای جا دادن همه ماشین‌های ساکنین در ساختمان را نداشته باشد. حتی شاید برخی از افراد برای انجام یک کار فوری باید وارد ساختمان شوند و مجبور باشند اتومبیل خود را در خیابان جلوی ساختمان پارک نمایند. در این صورت ماشین برای دقایقی بیرون می‌ماند و ممکن است در این مدت کوتاه شخصی بخواهد کاری انجام دهد. اگر دوربین مدار بسته برای منزل که جلوی ساختمان نصب کرده‌اید، آن قسمت را پوشش ندهد، مطمئناً دسترسی به سارق یا کسی که با ماشین پارک شده تصادف می‌کند، یا حتی کسی که اتفاقاً در محوطه‌ی جلوی آن ساختمان مشغول زورگیری ست، امکان‌پذیر نخواهد بود.

نصب دوربین مدار بسته منزل در حیاط

اگر خانه یا آپارتمان شما دارای حیاط یا فضای سبز اختصاصی است، پیشنهاد می‌کنیم در برخی از مناطقی که ممکن است فردی غیر از درب ورودی، امکان ورود به آن را داشته باشد، دوربین نصب کنید. مطمئن شوید که دوربین را در محلی قرار داده‌اید که شخص غیر مجاز نتواند به راحتی آن را دستکاری کند.

نصب دوربین مدار بسته در داخل منزل

یکی از مهم‌ترین قسمت‌های خانه فضای داخلی است. بسیاری از اقلام گران قیمت مانند تلویزیون، کامپیوتر، فرش، نقاشی، طلا و جواهرات و غیره داخل خانه نگهداری می‌شوند. پس هنگام انتخاب بهترین دوربین مدار بسته برای منزل اولین مکان برای قرار دادن دوربین جلوی درب داخلی خانه است. البته در هنگام نصب باید ارتفاع مناسبی رعایت شود.

سخن آخر

انتخاب دوربین مداربسته برای منزل نکات متعددی دارد که در اینجا به چند مورد از آن‌ها اشاره کردیم. در سایر مقالات نیز به موضوعات دیگر خواهیم پرداخت. اما پیش از همه برای انتخاب یک سیستم مدار بسته نیاز است با متخصصین این حوزه هم مشورت داشته باشید. کارشناسان کاربلد بیلیون بیت، آماده ارائه انواع مشاوره در حوزه‌های مختلف سیستم‌های حفاظتی به شما هستند. پس با ما تماس بگیرید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 3 =